сряда, 6 юли 2011 г.

Какво трябва да може една жена - Радостина Маринкова




Да избира. И да разбира.

“Николета ме подлъга да пиша, никога не съм го правила публично, а и се извинявам, ако някой не е съгласен с твърденията ми, но все пак...”

Скъпа Елена, много е важно да умееш да не се извиняваш за това което си и за това, което имаш да кажеш. Аз още се уча на това.
Ще говоря на теб, мое дете, защото си достатъчно голяма, за да разбереш всичко, което имам да кажа по този въпрос. И най-вече искам да го кажа на теб, защото ти си една жена, която тепърва ще създаде самата себе си, а най-много отговори ще потърсиш при мен, твоята майка. А и откакто те има, научих много за това какво трябва да умее една жена.
Ето едно от по-новите ми открития - една жена трябва да умее да си почива и
да остава сама, когато има нужда от това. Без чувство на вина.
Трябва да умее да чете, за да не влезе във вода, до която има надпис “Внимание, крокодили!!!”. И дори и да реши да влезе, както биха направили Николета, Христина и Илияна, а вероятно и Наталия, поне да е информирана.
Трябва да умее да си приготви сама вечеря, както и да си намери компания за вечеря.
Добре е да се научиш да не отговаряш на всяка цена, както и да разпознаваш кога не бива да мълчиш.
Искам да те науча как да постигаш това, което е добро за теб, но още повече - да разпознаваш кое е то.
Трябва да умееш да задаваш въпроси, дори когато отговорите се бавят или не идват.
Трябва да умееш да говориш с мъжа си. Това е трудно, аз още не съм се научила съвсем и ти си виждала много лоши примери от мен в това отношение. Но не бива да се отказваш.
Важно е да си признаваш грешките. Не пред целия свят, но поне пред себе си... А и пред засегнатите.
Една жена трябва да умее да подреди и да почисти, да премахва петна, да се гримира, да се обезкосмява, да се облича, да зашие копче и да поправи подгъв, да сменя памперси и да издържа една седмица без сън, да си направи маникюр и да налее течност за чистачки, да отслабне с 10 килограма и да спре цигарите. А също трябва да умее да не превръща всичко това в център на живота си и тема на разговорите си.
Трябва да помни майка си, бабите си и техните истории. Моята баба Радка например твърдеше, че когато очакваш гости, най-важно е какво има на масата, а не дали са измити прозорците примерно. А баба ми Мария само веднъж се изуми, когато баща ти позвъни на вратата и аз оставих някой друг да го посрещне. От тогава винаги ставам да посрещна мъжа си. И това се оказа много важно. И двете твърдяха, отделно една от друга, че жената е тази, която прави семейството. Така че ако искаш семейство, бъди готова за това, че ти трябва да го изградиш. Трябва да знае
също, че ням да успееш съвсем сама - намери някой, който да участва в проекта. Трябва да знаеш също, че това не е задължително за никого.
И изобщо - няма задължителни неща в живота. Винаги можеш да постъпиш по твоя начин. И да си понесеш последствията.



Радостина Маринкова

3 коментара:

  1. Иска ми се повече майки да даваха такива съвети на дъщерите си... Ние не сме ги получили от своите майки, поне не всичките, но пък сме ги намерили.... Текста много ми напомни на едно обръщение на Кърт Вонегът пред абсолвенти в САЩ
    http://www.chetecut.com/2010/09/blog-post.html

    Браво бейби!

    P.S. На повечето от изброените умения аз все още съм absolute begginer

    ОтговорИзтриване
  2. Само дето че децата всъщност са напълно глухи за съвети, но пък безотказно попиват личния пример. Така че родителството се явава като шанс да послушам собствените си съвети и да, бейби, и аз съм beginner:)

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно е написаното,Радостина......казва ти го една друга Радостина,която също имаше баба на име Радка и която ти благодари за споделеното........мисля,че то ще е полезно,не само за твоята дъщеря,а за много,много други дъщери,сестри и приятелки и въобще за много момичета!!!

    ОтговорИзтриване