неделя, 29 юли 2012 г.

разгонената гарга



-         Добър ден, казвам се Николета Бонева. Притеснявам ви от пр агенция във връзка с премиерата на един сериал в България. В него основна роля играят гарваните, които разнасят съобщения между главните герои. Именно за това ви търся, да проверя дали има някакъв вариант, в който бихме могли да наемем един гарван от вас. Трябва ни само за около 3 часа. Нищо няма нужда  да прави, просто да присъства в залата, докато трае излъчването на премиерният епизод и коктейла след това. Колко би ни струвало това?

Оказа се, че зоологическата градина няма тарифа за „наем” на животни. Те можело да се освобождават за малко „на разходка”, ако е направено дарение. Да, имало такива случаи до сега. Слонът, например, бил един много желан герой. Предимно по сватби, от тези, дето траят по три дни. Булката се спускала по хобота до младоженеца. По телефона не искаха да обсъдят сумата за дарение, но разбрах, че далеч надхвърля бюджета, определен от клиента.

Звъннах на ветеринарен  лекар А.
-         Гарван? Ама какъв гарван, бе?
-         По работа ми трябва, имаш ли идея как да се сдобия с един? Нищо няма да му правя, за 2-3 часа ми трябва, да седи в една стая?
-         Ми при мен в момента освен кучета и котки имам маймуни.. Не става ли?
-         Не, не, гарван ми трябва, сериозно те питам.
-         А в зоологическата звъня ли?
-         Да, не става. Само слона ми дават.
-         Звънни на доктор Б. Познаваш ли го? Не? Ей сега ще ти пратя телефонът му. Кажи, че аз съм ти го дала.
...
-         Здравейте, д-р Б. Имам вашият телефон от д-р А. Казвам се Николета Бонева, работя в пр агенция и във връзка с едно наше събитие търся гарван. Трябва ми един и то само за няколко часа. Дали разполагате с гарван и колко би струвало?
-         Здравейте. Какво ще правите с гарвана?
-         Нищо, абсолютно нищо, само ще присъства в една зала, докато в нея се прожектира филм и ще има малък коктейл после.
-         Той на закрито или на открито ще бъде?
-         Ами… събитието е на закрито, но тъй като едната стена е в прозорци, ако се налага гарванът да е на открито - няма да има проблем. Просто искаме гостите да го виждат.
-         Ще има ли фойерверки?
-         Моля? Не, защо?
-         Вижте сега, аз имам два гарвана. Единият е много буен и не мога да ви го дам. Другият също е доста едър, но би могъл да излезе. Въпросът е в това, че те се стресират много лесно. Всяка промяна на мястото ще го развълнува. Много е вероятно да започне да се блъска в клетката си, да я събори или да се нарани.
-         А дали познавате някой ваш колега или друг човек, с който бих могла да говоря, който разполага с по-кротки екземпляри?
-         Няма по-кротки екземпляри, това просто са много силни и свободни птици. Аз бих ви посъветвал да се откажете. Мога да дойда евентуално с гарвана, да се опитам да го успокоя, но това ще е изцяло на ваш риск.
-         Какво означава на мой риск?
-         Ако умре ще трябва да го заплатите.
-         Как така да умре?
-         На мен ми се случи веднъж, започна да се блъска в клетката от шока и умря на място.
-         Добре, ще помислим какво да направим. Информативно, колко ще ми струва да я наема и колко ще ми струва ако умре?
-         Струва 200 лева на час. Самата птица струва 150 евро.

След кратка сверка с адвокат станаха ясни следните неща:
Птиците са скъпи, защото в България не може да регистрираш, че притежаваш гарван.  Те идват с паспорти от Холандия, например, /може да бъркам страната/ и са малко, защото не са много хората, които отиват зад граница да си купят гарван и да го подарят на децата си за Коледа.
Не, не може да си хванем гарван от улицата. Подсъдно е.

-         Знаеш ли, май Роси Кирилова си гледа гарга вкъщи. Сигурно може да се наеме. Пробвай.
Чудесно. За мой късмет колеги от рекламна агенция бяха извикали въпросната певица да пее на тяхно парти и имаха нейният телефон. Оказа се, че има сврака, а не гарван. Според интернет, свраката е по-малка и сива. Доста по-кротка. Запазих си варианта, да проверя случая на свраката, резервен вариант един вид.

….
-         Здравейте бай Митко. Казвам се Николета, имам номера ви от Недко, който ви праща много поздрави.
-         Ооооо, Недко, душичка, и на него да му предадеш, че съм се затъжил. Добре ли е той?
-         Да, да, много е добре.Търся гарван, само за няколко часа ми трябва, нищо няма да му правим, в една зала да стои докато в нея има коктейл. За след седмица.
-         Гарван нямам. Гарги имам.
-         Каква е разликата?
-         Гарванът е мъжки и е голям. Гаргата е женска и е малка.
-         Да, да, малка ми трябва, кротка.
-         Каква искаш? Имам тука двечки. Една синя и една черна, моето момиче.
-         Синя?
-         Да, много е красива. И по-кротка е. В два филма вече участва, миличката ми.
-         Ами мен ми трябва черна, съвсем обикновена.. Колко струват? 150 лева за два часа? Супер!
-         Звънни два- три дни преди датата да се разберем как ще ме вземете.
-         От къде?
-         От Горни Богров.
-         Добре, и пътни разходи ще пиша и кола ще намеря. А аз ще проверя дали в сериала поне една синя гарга няма.

Клиентът ме пита защо няма гарван,  на събитието, което в момента тече.
-         Знам, че няма да ми повярвате, но е истина. Гаргата се е разгонила. Стои с клюн под крилото си и не мърда. Така е от 4 дни. Пробвахме. Дадоха й някакви успокоителни за гарги. Но не действат достатъчно. Не може да й се даде по-голяма доза, защото ще умре. Ако тръгне да се мести клетката, тя започва да се блъска в нея и ще умре. Гарван не може, защото са много големи и силни и ще събори клетката и може силно да се стресира. Намерих синя гарга, но вие не искате синя. И сврака намерих, но изглеждат различно.
-         Как разгонена, мислиш ли, че ми е смешно?!
-         Не се шегувам, знам, как звучи, повярвай те и по-странни разговори проведох, от три дни по три пъти на ден я проверявам. Наистина, не се шегувам.
-         А  тези на улицата нищо им  няма!
-         Не може да уловим от улицата. Технически можем, има ветеринар, който е съгласен, но е подсъдно. Ние не искаме с премиерата да се свързва дело или да умират животни на нея, нали така, за никой няма да е полезно. Освен това ще струва доста пари.
-         Искам гаргата. Обади се да я донесат.

Не се обадих. Доста хора не ми вярват. Но всичко е вярно. Извода ли?
Отделих две седмици за да намеря гарга, и без която събитието мина добре. Разликата е, че с нея щеше да е съвършено. И, че сексът пречи на работата, разбира се. Особено липсата му.
>>>

Текстът участва в конкурс. Ако ви е допаднал, дайте един лайк ТУК.
Благодаря :)

3 коментара: