сряда, 9 юли 2014 г.

Физиотерапия. Втори курс. Трети ден.


Тъмен тунел, в края на който има светлина. Тя чува гласът на майка си, който я вика и отива при нея там, където тунелът свършва. Двете се озовават в много, много светъл град, където всички хора са много красиви и облечени в блестящи и изящни дрехи. Това е видяла една жена, която е пострадала от изгаряне и е била 20 дни в кома. Предполагам се сещате, че майка й е починала.  Разказа ми го санитарката днес, докато ми правеше ултразвук.


Аз вчера видях тази жена, тя беше с шал в 30-градусовата жега. Попита ме за лекарството, което ползвам, защото се оказа рядко  и искаше да й съдействам да го открие и тя. Лекарите й бяха казали колко добре е подействало на мен. Това е първият човек в подобно състояние, който ме моли за съдействие. Аз исках всичко да й обясня, да и помогна веднага, но изпусках листчета и се забърквах в обясненията и го осъзнах от това, че няколко пъти тя възпитано повтори „Ох, Вие много се вълнувате.” В момента чета Достоевски, прозвуча ми все едно е излязла от книгата. Продължи да върви с мен дори когато вече наистина нямах какво повече да й кажа.


Тя е на средна възраст. Отишла да види много възрастният си баща в провинцията. Той я помолил да запали печката с дърва и въглища, но те явно били леко влажни и не горели много добре. Тогава той донесъл кофа с иглички от бор. Отместил капака отгоре и ги изсипал всичките от там, вместо да ползва предназначената за това странична вратичка. Светкавично лумнал силен огън отгоре. Жената се втурнала и го изблъскала и той паднал на земята незасегнат. Но тя...


Инстинктът ме кара да измислям извод, но извод няма. По-точно има, но той е строго индивидуален. Животът се случва всеки ден и всяко събитие, дори на странични хора е предизвикателство за избор. Ние правим избор, дори когато си мислим, че не правим. Ето ви тази история – какво си помислихте? Как го приехте? Потвърдихте ли нещо, в което сте се съмнявали? Казахте ли си, че ще избягвате такава ситуация или напротив – че няма как да се избегне ситуация? Прочетохте ли текста до край или решихте, че това не ви касае?


Във всеки случай сте прави. Според мен. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар